Leuk feitje

07-04-2015

Afbeelding

Mannen in de VS en in Italië en vrouwen in Spanje hebben de meeste premiums en relatiegeschenken in bezit. Zowel Duitse mannen en vrouwen hebben de minste promotionele producten in huis.

De Amerikaanse en Italiaanse mannen hebben per persoon 9.8 promotionele producten. Daarna volgen de Canadezen (9.3), Britten (9.1), Fransen (8.5), Spanjaarden (8.3), Australiërs (7.9) met onderaan de Duitsers, die slechts in het bezit zijn van 7.8 promotioneel product.

Bij de vrouwen staan de Spaanse señoras dus bovenaan met 9.9 promotioneel producten. Daarna komen de vrouwen in de VS (9.7), Canada (9.6), Italië (9.1), Frankrijk (8.1), Groot-Brittannië (7.7), Australië (7.4) en – wederom – Duitsland, waar de vrouwen niet meer dan 7.2 promotionele producten bezitten.

Wist u dat promotionele artikelen gemiddeld maar liefst bijna 7 maanden gebruikt worden? En dat een promo-pen in zijn bestaan in handen van wel 5616 personen terecht komt? Wist u dat bijna 50 procent van de Britse vrouwen in ruil voor een leuk premium voor in de keuken  bereid is eens een ander merk te kopen? Over de power van het premium gesproken…!

En wist u dat spaarprogramma’s het in Duitsland heel goed doen? Zeker 37,5 procent van de Duitsers koopt vaker in winkels waar dergelijke programma’s lopen. Maar liefst 18 procent van de Duitse consumenten neemt daarvoor een omweg en 26 procent koopt bewust meer dan nodig om sneller te kunnen sparen. Gemiddeld nemen Duitsers deel aan 4.3 spaarprogramma’s.

(bronnen: ASI, BPMA)

Online winkelen? Ga naar onze shop!