Een relatiegeschenk is een dank je wel

31-10-2017

Afbeelding

Wij noemen een relatiegeschenk ook wel een tastbaar dank-je-wel. Zeker als het met zorg is uitgezocht en past bij de interesses van de ontvanger, is eigenlijk iedereen blij met zo’n cadeau.

De gever laat ermee zien dat hij de relatie met de klant waardeert en graag voortzet. Relatiegeschenken zijn effectieve tools voor loyalty. Helemaal als je weet dat het werven van nieuwe klanten 7x zo duur is als het vasthouden van bestaande!

Nice to know
Uit verschillende onderzoeken in bijvoorbeeld de VS, Zweden Duitsland en Frankrijk blijkt dat relatiegeschenken en promotionele producten een hoge herinneringswaarde hebben. 89% van de ondervraagden zegt promotionele artikelen sympathiek te vinden, 77% wil er graag méér hebben en 77% bewaart de ontvangen promotionele artikelen.
85 procent van de mensen herinnert  zich dat ze in de afgelopen zes maanden een promotioneel item hebben ontvangen. Bijna een derde van de ontvangers oordeelt positiever over merken waarvan ze een promotioneel product hebben gekregen. Samen met tv scoren promotionele items ook nog het hoogste in waardering als middel voor merkenbouw.

Cijfers die klinken als een klok. Relatiegeschenken en promotionele artikelen zouden dan ook geen sluitstuk meer mogen zijn van de strategische marketingplannen van ondernemingen. En nu het bedrijfsleven over wat meer budget beschikt voor relatiemarketing, zou de inkoop van  relatiegeschenken toch echt een prioriteit moeten zijn. Wij adviseren u graag welke in uw geval het best van toepassing zijn en de meeste ROI kunnen opleveren.

Online winkelen? Ga naar onze shop!